nedeľa 21. septembra 2014

70te výročie SNP/SIAF 2014

Ako iste niektorí viete koncom augusta/začiatkom septembra sa mi podarilo vybaviť si týždeň dovolenky z toho nášho chaosu. To som ešte nevedela, že september sa bude niesť v podobnom duchu ako celé leto, ale o tom neskôr.
Moja dovolenka sa neoficiálne začala voľným piatkom29. augusta - čo je na Slovensku štátny sviatok - Výročie SNP. V tento piatok na pravé poludnie sme sa s Vikynkom teda vybrali vlakom do BB. Priznám sa, že hoci v BB som bývala 20 rokov a stále tam mám trvalý pobyt vnútri v pamätníku som nikdy nebola. Po príchode na "malú" stanicu sme sa teda vybrali k pamätníku. Skoro som omdlela, toľko ľudí v BB som asi videla iba na koncerte Iron Maiden. Nedalo sa tam poriadne medzi tými ľuďmi ani chodiť, nieto ešte fotiť a preto fotky z pamätník jednoducho nemám. Tak Vám sem dám aspoň jednu od môjho kamaráta zo strednej - Peťa.Peti, díky!

Tak sme zliezli dole do parku a popri opravujúcom sa Luxe zišli na zastávku, ktorú 85% Bystričanov volá "pri VUBke"  Na nej sme zistili, že MHD je vďaka oslavám neskutočne preplnená a my s taškami a batohmi jednoducho nemáme šancu. Tak sme peši došli na autobusku, aby sme sa zviezli ako veľkomožní páni taxíkom. Tak pre nás skončil piatok, o to viac sme sa tešili na sobotu.

Posledný prázdninový víkend totiž na Sliači pravidelne patrí leteckým dňom. Nakoľko program je po oba dni viac-menej rovnaký a vstupenka nie je práve najlacnejšia, rozhodli sme sa, že zasvätíme tomuto podujatiu sobotu.
Ospravedlňujem sa, že niektoré fotky nebudú mať popisy, ale bez Vikyna určím len pár lietadiel so 100% istotou a blbosti Vám tu uvádzať nechcem Nevinný

Program

Po príchode ma tento rok prekvapila ukážka bojovej techniky. Vikyna najviac zaujalo toto vozidlo, nakoľko niekoľko dní pred SIAFom robil na model tohto autíčka na zakázku dekály (to sú tie vodolepky značení a čísiel a nápisov a všetkého možného a nemožného na modely).

Zaujímavým osviežením tohto ročníka boli pretelky auto Ariel Atom (údajne najrýchlejšie na svete) s mladým talentovaným šoférom Maťkom Homolom (môžete ho poznať ako úspešného pretekára alebo ako občasného spolukomentárora F1 na Dajto) vs lietadlo L-39.

Tak ako minulý rok bolo okrem hlavného programu množstvo statických ukážok a sprievodných programov 😎

Mi-24 & my darling 😗

L-159 Alca

Letov L-140

Moja najmilovanejšia, nádherná na zemi, nádherná vo vzduchu 😗 Zatiaľ ešte stále v službe. Mig-29.


Trochu selfie, v pozadí čumáčik Mig-29

Dopredu sa ospravedlňujem, že bude pomerne málo fotiek, ale Viky drvivú väčšinu dynamických ukážok natáčal a nie fotil

Flying Bulls ...overená klasika.

Mi-17....ruská nádhera 😗 Áno, áno....ja aj Viky sme trošku prorusky orientovaní čo sa týka letectva 😊

No existuje niečo krajšie??? 😇

Čo je lepšie ako jeden Mig-29? Áno, správne, dva a viac Migov 😋 Moja najobľúbenejšia stíhačka. Musím si ich užiť, kým slovenské letectvo nevymení za JASky 😢

C-27 J Spartan...na to aké veľké a teda aj ťažké je toto lietadlo, lietalo s neuveriteľnou ľahkosťou a eleganciou



Li-2 - braček nášho lietadla, ktoré tvorí časť expozície múzea SNP v BB. Fotky "nášho" Lička ste mohli vidieť v článku s Tajfy


Nakoľko nemáme odfotených všetkých účastníkov, dám Vám sem pár odkazov na videá, ktoré si zaslúžia pozornosť.

akrobatky Catwalk....


Blieločervené iskry z Poľska Úžasný ich prepichnuté srdce ma vždy uchváti

Video celého tímu, u nás bolo "len" 5 členov

A moje milované srdce z Poľska (video zo SIAFu sa mi nepodarilo násť)


A nakoniec krásne nežné vetrone Očovskí bačovia. Trocha patriotizmu nezaškodí Usmívající se Video je z minulého roka, ktoré som videla tiež na živo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Z obchodnej

Ahojte priatelia 💖 Nemám veľmi teraz čo vám predstaviť, lebo nejako nemám čas fotiť, hoci mám toho kopu, čo by som vám nafotiť chcela/mala....