štvrtok 3. júla 2014

Hrad Modrý kameň - 6. časť

Tak a je tu šiesta a posledná časť a snáď ešte niečo zažijeme, tak hurá na to! Ospravedlňujem sa za nekvalitu niektorých fotografií, žiaľ boli vyhotovené vo veľkom chvate a iba mojim mobilným telefónom

Malý úvod: Jedno z mála bábkových divadiel sa nachádza aj v mojej rodnej Banskej Bystrici a volá sa Bábkové divadlo na Rázcestí. Toto pomenovanie dostalo podľa pôvodného umiestnenia (na rázcestí smerom z Rudlovskej cesty na námestie), dnes je presťahované na Skuteckého ulicu. Ako malá som tam bola na pár predstaveniach

Keďže múzeum nesie názov Múzeum bábkarských kultúr a hračiek a hračky sme si už predstavili, vrhneme sa na bábky a bábkové divadlá.









Páčili sa mi krásne bábky zvieratiek, tu napríklad kravička




Divadlom žila zvyčajne celá rodina. Pani vyobrazená na fotografii bola manželkou pána rezbára a šila na bábky kostýmy

Nedávno sa múzeu podarilo zohnať originál maringotku bábkarského divadla. Žiaľ som ju nestihla odfotiť






Priznám sa, že niektoré bábky by ma asi ako dieťa riadne vystrašili, ale boli nádherne prepracované


Prekrásne divadlo z Talianska

Táto prenádherná smrtka ma úplne dostala. Čistý Dead Metal

Zahraničné bábky

České bábky


A v tomto prípade mimoriadne slečna zhasla a nám sa objavila celá krásna Luminiscenčného divadla Františka Tvrdeka





Na výrobu bábkarského krátkeho filmu bolo potrebné urobiť až 2000 fotiek, ktoré sa potom rýchlo za sebou púšťali. Dnes sa už všetko robí samozrejme cez PC :)


Na chodbe v hrade boli vitrínky s autíčkami a modelmi áut. V mnohých vitrínkach nanešťastie uvidíte okrem krásnych modelov aj odraz mňa, tak sa prosím priveľmi nezľaknite.


Počkaj raz, až prídem na Ferrari ako sa moje dievča zatvári





Čéčé, naša škodovka, len naša bola bordová. Tatík, škoda, že si tu nebol, určite by ťa tvoje prvé autíčko potešilo :-)





A týmto nádherným divadielkom sa rozlúčime s prehliadkou :-) Dúfam, že sa Vám články páčili a že ste si ich aspoň virtuálne užili podobne ako ja. Ďakujem za pozornosť!





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Z obchodnej

Ahojte priatelia 💖 Nemám veľmi teraz čo vám predstaviť, lebo nejako nemám čas fotiť, hoci mám toho kopu, čo by som vám nafotiť chcela/mala....