sobota 28. júna 2014

Hrad Modrý kameň - 1. časť

Ako už nadpis napovedá, tento článok bude mať pokračovanie, lebo fotiek je veľmi veľa, ale pre objasnenie. Ako som spomínala pri článku o Thalii, začiatkom júna oslávila moja babička (mamina mojej super maminy) 75. narodeniny. Babinka sa teší zdraviu tak telesnému ako aj duševnému, čomu sa nesmierne celá rodina tešíme. V piatok po jej narodeninách sme sa vybrali spolu s maminou ju pozrieť do Veľkého Krtíša, vzdialeného necelých 90km od Banskej Bystrice. Pri prechode Zvolenom som skoro odpadla, keď som zistila, kde stojí Zvolenská Európa...musím priznať, že od maturít som vo Zvolene bola iba raz aj to na hradných slávnostiach a bola som v šoku, ako sa to tam pomenilo za tých pár rokov. Budem si musieť niekedy urobiť čas a spraviť si výlet do svojho mesta štúdijných rokov :-D
V piatok podvečer sme sa snažili vymyslieť nejaký program a z maminy vyhŕklo: Pome na hrad!. Tým myslela hrad Modrý Kameň nachádzajúci sa v rovnomennom mestečku, vzdialenom od VK asi 10 minút autom. Vo mne až hrklo, lebo som vedela, že je tam múzeum hračiek, ale tvárila som sa ako by sa vo mne neodohrávala nečakaná radosť. A tak sme sa v sobotu vybrali všetci štyria. Na naše prekvapenie babinka išla s nami. Prišli sme kvôli mamkinému pozeraniu Fear Factoru 10 minút po tom ako o 11tej začala prehliadka a tak sme museli čakať, ale nie nečinne :-)

Ale najprv pohľad na hrad z výšky

Tabuľa so stručnými informáciami :-)

Takýto úžasný hasičský vozík mali vo vstupnej chodbičke

Hrady, zámky a kaštiele blízkeho okolia, o ktorých sa traduje, že boli poprepájané chodbami. Dnešné výskumy toto tvrdenie skôr vyvracajú ako potvrdzujú, ale kto vie, ako to bolo v minulosti. Keď som začiatkom roka čítala Bielu pani, vedela som si živo predstaviť, ako utekajú z Levoče tajnými chodbami :-)

Keďže sme vďaka mamine mali skoro hodinu času do ďalšieho vstupu so sprievodcom, tak sme vyliezli hore k bašte :-) A že bol odtiaľ výhľad





Modrý Kameň ako na dlani :-) Napravo vidieť malé námestíčko, kde je aj autobusová zastávka. Ako mamina poznamenala, tu chodí autobus z BB...no ako keby som to ja nevedela. Od mojej puberty tú trasu autobusu ešte nezmenili a trochu sa obávam, že ani nezmenia :-D

Zápasila som s túžbou vytiahnuť Thaliu z kabelky a odfotiť ju pri hradných múroch, ale so strýkom, babkou a maminou za chrbtom to jednoducho proste nešlo.

Takáto informácia nás čakala na nádvorí

Potom sme sa zašli schladiť do vínnej pivnice :-) Uf, tak tam bola normálne celkom zima, vzhľadom na to, že vonku bolo cez 30 stupňov







A vínnou pivnicou dnes uzavrieme predstavenie okolia hradu Modrý Kameň. Dúfam, že sa Vám to zatiaľ páčilo a tiež dúfam, že čoskoro prinesiem ďalšie fotky. Myslím, že už budú zaujímavejšie :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Z obchodnej

Ahojte priatelia 💖 Nemám veľmi teraz čo vám predstaviť, lebo nejako nemám čas fotiť, hoci mám toho kopu, čo by som vám nafotiť chcela/mala....