utorok 17. júna 2014

Northwest Coast Native American Barbie

Toto je druhá bábika pre Terezku, ktorá prišla spolu s Fantáziou (tak ja osobne volám Winter Fantasy). Terka mi písala, že sa do nej zaľúbila u Lenky a dlho ju obdivovala aj u Ľuba na blogu. V jeho komentoch som sa dozvedela, že bábika ide za pomerne vysokú cenu, nám sa ju spolu s Terez podarilo aj spolu s poštou po USA zohnať pod 30 dolárov, takže si myslím, že fajn. Bábika prišla úplne nová v krabici, ktorú som ale Terezke neposielala. Krabička prišla už otvorená na vrchu a tak som si dovolila bábiku na fotenie z nej vytiahnuť.

Krabička už došla takto otvorená

Krabička zo zadu. V preklade je na nej približne napísané:

Yake´i sateeni! (Je milé vidieť ťa!) Som Barbie pôvodná obyvateľka severozápadného pobrežia Ameriky z Alijašky, zeme poslednej hranice. Moji ľudia žiju na Severozápadnom pobreží a "rukopanvica" oblasti juhovýchodnej Alijašky. Volá sa to "rukopanvica" časť pretože vyzerá ako dlaň na žeravej panvici.

Naša krajina má hory s čiapkou snehu a veľké lesy s cédrovými stromami a Stika Spruce, Aliašskými konštantými stromami. Chilkat river, tečúca cez túto oblasť, je domovom najväčšieho množstva orla bielohlavého v Spojených Štátoch.

Ja som Tlingit, niekedy nazývaný aj Totem pole people (ľudia totemového pólu). Totem, vytesaný z cédrového kmeňa a často zdobený zvieracími perím, rozpráva príbehy rodinnej histórie a dôležité kultúrne udalosti. Totem Pole je zdvihnutý na slávnostiach zvaných potlatches, slávnosti spojenej s dávaním darčekov, hodovaním, spievaním a tancovaním a čo je najdôležitejšie s uctievaním predkov. Môžete vidieť veľa Totem Pole v Sitka Národnom historickom Parku (Sitka Nationa Histroric Park)

Dnes sú naše životy zmesou moderného a tradičného. Naše jedlo môže byť losos alebo tulenie mäso...alebo pizza! Pre zábavu hrávame basketball alebo dvojkrokový kop (two-foot kick) - tradičnú Inutiskú hru.

Mám oblečený náš prekrásny slávnostný odev s Chilkat Robe (chilchatským rúchom), tradične tkaný s cédrovej kôry a srsti horských kôz. Teraz som pripravená na Winter Ceremonials (Zimné slávnosti), kde budeme spievať a tancovať, cítiť blízkosť ducha prírody ako aj našich mŕtvých predkov.

Dúfam, že ste si užili poučenie o mojej krajine a odeve. Prosím, príďte nás čoskoro navštíviť! Tsu yei ixwa sateeni! (Uvidíme sa znova!)

Po vytiahnutí

Myslím, že táto tvárička sa na pôvodné obyvateľky Ameriky veľmi hodí...

Priznám sa, že na celom jej nádhernom odeve ma najviac zaujali tieto skvelé topánočky.

Krásavičku ste už mohli vidieť predstavenú aj u jej majiteľky Terezky

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Z obchodnej

Ahojte priatelia 💖 Nemám veľmi teraz čo vám predstaviť, lebo nejako nemám čas fotiť, hoci mám toho kopu, čo by som vám nafotiť chcela/mala....