nedeľa 29. júna 2014

Hrad Modrý kameň - 2. časť

Po pivnici sme sa vybrali ešte pred hrad na dvor. Tam som postupne vyšla na prvé tri zastavenia kalvárie, keď na mňa zdola zakričali naši, nech neleziem vysoko.

Stručné informácie o Kalvárii Modrý Kameň

A samotné tri zastavenia:

1. zastavenie - Ježiš odsúdený na smrť

2. zastavenie - Ježiš berie na seba kríž

3. zastavenie - Ježiš prvý raz na zem padá.

Práve keď sme sa vracali opäť do hradu, vyšla s mladým sprievodcom skupina turistov. Navrhol nám, že ak chceme, môžeme sa k nim pridať a začať svoju prehliadku ich koncom - Podzemnými chodbami. Žiaľ v chodbách bolo príliš málo svetla a môj fotoaparát odfotil akurát tak tmu


V podzemných chodbách vraj žije 5 jedincov Salamandra škvrnitého, dve jašteričky sa našej skupinke návštevníkov aj ukázali:


Ako prvú z vnútra hradu nám slečna sprievodkyňa predstavila kaplnku a že sa tam bolo na čo dívať. Dokázala by som tam rozjímať o mnoho dlhšie ako bol stanovený časový limit


Hlavný oltár

Viac ako čokoľvek v kaplnke nás očarila krása práce mladého rómskeho aranžéra.

Hovädzie srdce bolo zasypané z 2/3 soľou a bolo obetované počas obdobia moru. Bŕŕ

Kytica na oltári z boku

V sakristii boli umiestnené obrazy súčasnej akademickej maliarky Dariny Gladišovej.




Mladý Róm bol naozaj talentovaný. Vytvoril v kaplnke tri nádherné kytice

Pohľad z kaplnky - to som ešte nevedela, že do týchto miestností sa dá vstúpiť, ale o tom neskôr

Tesne pred dverami boli tieto krásne rastlinky Aloe. Oproti nim moja Vierka a Nikuška vyzerajú ako bábätká (sama pestujem dve Aloe - raz Vám ich v rámci nejaké článku určite predstavím)

A toto nás privítalo po otvorení dverí:
Náhrobné kamene a súkromný cintorín

Za ním vpravo sa nachádzala komnata Balassiovcov. Najznámejší z nich bol Bálint Balássi (Valent Baláši po slovensky), ktorý bol prvý uhorským ľúbostným poezistom, ale aj tvrdým hrdinom v boji.

Reprodukcia odevu Bálinta Balassiho, podľa jediného dochovaného jeho obrazu

Luster bol úžasný

A ukážka Bálintovej romantickej poézie


V tomto článku nájdete viac informácií o Kalvárii aj Hrade samotnom. Dúfam, že Vás to od mojich pripravovaných fotografií neodradí, aj keď článok sám o sebe veľa prezrádza, ale naopak, že Vás príjemne navnadí na moju virtuálnu prehliadku Hradu Modrý Kameň.

Peknú nedeľu!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Z obchodnej

Ahojte priatelia 💖 Nemám veľmi teraz čo vám predstaviť, lebo nejako nemám čas fotiť, hoci mám toho kopu, čo by som vám nafotiť chcela/mala....